בריכה ביתית, זה יכול להיגמר באסון

חופשת הקיץ בשיאה, חם, הילדים משועממים בבית, מה יותר כייף מלפתוח בריכה במרפסת?

אז זהו, שהכייף הזה יכול להסתיים באסון אם לא תדאגו לעשות את הבדיקות הנחוצות.

 

הבריכות הביתיות מכל הגדלים והסוגים נמכרות היום במחירים מצחיקים, זה נראה בילוי מושלם, הילדים משתכשכים במים, כולם נהנים בלי לצאת מהבית וזה לא עולה כסף.

 

אך חשוב מאוד, כאשר מדובר במרפסת או בגג ולא בחצר הבית, לפני שאתם רצים לקנות בריכה, תבדקו עם איש מקצוע – קונסטרוקטור, מהנדס שהמרפסת שלכם יכולה לעמוד בעומס הזה.

 

בריכה מלאה במים, אפילו בריכה קטנה יכולה לגרום להתמוטטות של מרפסת. אל תזלזלו, למים יש משקל רב וזה מסוכן מאוד.

 

 

 

 

 

כדי לסבר את אוזן ולהבין את המשמעות של בריכה במרפסת כדאי להבין את הנתונים

 

התקן קובע שעומס שימושי בבית מגורים הוא 150 ק"ג למ"ר. כשמדובר במרפסת לוקחים בחשבון שישבו בה יותר אנשים בו זמנית לכן התקן במרפסת הוא 350 ק"ג למ"ר.

 

משקל מים הוא 1 טון למ"ק, כלומר על מנת להגיע ל – 350 ק"ג למ"ר, מספיק למלא בריכה קטנה של ילדים בגובה של 35 ס"מ.

 

כשממלאים בריכה בגובה של 80-90 ס"מ זה אומר עומס של 900 ק"ג על המרפסת וזו סכנה!

אותו איש מקצוע שתתייעצו איתו ידע להגיד לכם גם באיזה מיקום במרפסת הכי נכון למקם את הבריכה, יש אזורים יציבים וחזקים יותר מעל עמודים וכד'.

 

 

 

כללי בטיחות נוספים

מעבר לסכנה של נפילת מרפסת, יש מספר כללי בטיחות נוספים, שכדי לכם להקפיד עליהם על מנת לשמור על בטיחות הילדים, המבנה, והגינה אם אתם ממקמים את הבריכה בחצר.

 

  • משטח קשיח - אם אתם ממקמים את הבריכה על בטון או מרצפות, רצוי להניח מתחת משטח רך. לפרוס מזרני ספוג כמו אלו שלוקחים לקמפינג. נעים יותר לדרוך עליהם והם בטוחים יותר במקרה שילד נופל ומקבל מכה. בנוסף הספוג גם ישמור על הבריכה שלא תקרע במקרה שיש חפץ חד כמו אבן או בורג מתחתיה.

 

  • מדבקות אנטי סליפ – בדיוק כמו באמבטיה ילדים עלולים להחליק, ובבריכה הסכנה אפילו גדולה יותר כי הם משתוללים יותר. ניתן לרכוש את המדבקות במחירים ממש זולים בכל חנויות הסטוק למיניהן ולמנוע חבלות מיותרות.

 

  • בדיקת ניקוז – במקרה של בריכה על מרפסת או גג הבית, חשוב לבדוק שהניקוז תקין. הקוטר של צינור הניקוז צריך להיות 4 צול על מנת שהמים יוכלו להתנקז הצורה מהירה וטובה יותר.

 

  • החלפת המים

 

  1. כשאתם משתמשים בבריכה מתנפחת רצוי לרוקן אותה לאחר השימוש, אל תשאירו את המים עומדים למספר ימים, זו תהיה חגיגה לבקטריות וחיידקים שמתפתחים מהר בלחות ומים.

 

  1. בבריכה גדולה ומאסיבית ניתן להחליף את המים אחת לחודש. בדרך כלל בריכות אלו מגיעות עם משאבה לסינון המים. חשוב מאוד גם להקפיד להשתמש בטבליות הכלור בדיוק כמו שכתוב בהוראות היצרן, לכסות את הבריכה עם היריעה שלה ולא להשאיר אותה חשופה לילדים.

 

 

  • בחצר הבית -

 

  1. אם הדשא שלכם טבעי, אל תשאירו עליו את הבריכה יותר מיום, הוא יהרס. הסיבה לכך היא שהדשא לא יוכל לעשות פוטוסינתזה והוא פשוט יצהיב.

 

  1. אם הדשא שלכם סינתטי, כדאי שתניחו בינו ובין הבריכה משטח הפרדה, מזרן גומי או ספוג. הדשא הסינתטי יכול להתקשות מהמים, להפוך דוקרני ולנקב את התחתית של הבריכה.

 

לא כדאי לזלזל ולחשוב שיהיה בסדר, מדובר בחיי הילדים שלכם!

אז שניה לפני שאתם רצים לקנות בריכה למרפסת, תעצרו רגע ותבדקו שהמרפסת שלכם תעמוד בעומס הזה.

 

שיהיה קיץ נעים ובטוח לכולם!